onsdag 8 maj 2013

Rabatt glädje :)

Idag efter jobbet så hämtade Micke mig på jobb så att jag kunde få komma ut till huset också. Har längtat hela dagen efter en viss sak. Vi köpte några säckar jord igår och jag hade av en slump börjat rensa upp en hörna som förra ägaren lagt sten, plattor, försökt gjuta hönsnät och placerat en ful stubbe där. Stubben väck och alla stenar borta samt övrigt strunt. Jag grävde sedan ur ganska mycket grus till det blev ett bra djup. Sedan fyllde vi i med 160 liter jord. Jag planterade där irisen mamma gav oss och flyttade på en kärleksört från baksidan. Vi fyllde jord i blomlådan på carporten och körde och handlade gröna växter samt margeriter. Vi planterade dem och vattnade. Blev jätte fint. Sanden la jag ut utanför rabatten där det lutade mycket och jämnade ut där. Micke och Uffe slängde en hel del skräp idag och städade i ordning utanför. Jag drog även upp lite mer skrot ur marken så att Izzy inte ska skada sig. Vi har pratat mycket om träden på framsidan på tal om att skada sig. Vi har bestämt oss för att de ska tas ner sedan. När man kör ut på vägen så är det mycket på chans känns det som eftersom man inte ser så mycket. Och även för grannarnas del kan det bara tacksamt att ta ner dem. OBS gammalt inlägg som inte velat publicera.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar