söndag 28 april 2013

Häck klippning och växtvård

Igår körde jag och Micke ut till huset. Vi fick ordnat med det tradiga däcket på min brors släp och fick fyllt det med all gammal isolering som han gärna vill ha. Jag gick och klippte gammalt från olika växter så att det nya kan komma fram. Efter ett tag så kikade jag lite på häcken en stund. Bestämde mig för att byta sekatör och sätta igång. Fick fixat till det ute vid vägen så att man kan se lite bättre åt ena hållet och försökte få en lagom höjd på det. Det blev helt okey. Försökte rikta vissa skott så att de kanske kan fylla igen hål och så. Häcken är lite vild av sig men också död på vissa ställen. Det är ute heller samma typ av växt hela vägen så det är lite spännande. Jag fortsatte sen längs yttersidan, hann inte klart med hela sidan men det jag fick gjort hjälpte ju faktiskt lite på det. Ska göra klart i helgen så att vi kan se vad som händer med den. Har ju resten av ovansidan samt inner sidan att ta tag i också. Det är faktiskt väldigt mysigt att gå där och klippa. Lite terapiarbete medan att Micke fixade en massa där inne. Ska samla ihop alla grenar också och städa undan skräp som ligger där också. Långsamt kommer det gå men vi ska nog kunna få det fint.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar